2009-08-26

Kål hela dagen!

Göö asså, jag vet ju att ni undrar vad jag pysslar med mest hela tiden, detta gjorde jag idag:

DAGENS VILL HA: Pöse från McD. Och fina kläder, men det verkar ju inte för troligt att man skulle finna sig.
DAGENS KLÄDSEL: Sobert svart upptill och en klassisk denimbyxa från röven och nedåt. Och så en liten slurk av gårdagens svett på det, yummy. Höstens trend är ju bohochict så för att inte se alltför proper ut har jag applicerat små lurviga broscher över helt tröjan, så kallade noppor.
DAGENS SMINK: Vattenfast masskara för att Fosse-aset sa att det skulle regna. Det var 25 grader och gassesol och jag fick bära runt på min jättedaseregnrock hela dagen. Takk snella Fåses.
DAGENS FRISYR: "Retard de luxe" (alltså töp borstat men ändå fult).
DAGENS HÄNDELSE: Kollade på spår i Danmark. Dom såg ut ungefär som dom i Sverige.
DAGENS LÅT: Har inte fått en enda idag. Om ni vill kan jag gnöla "Det var en kyckling". Eller "It was a chicken" om nån vill höra den på engelska.
DAGENS PLANER: Nej nu får det vara färdigt.
DAGENS SAKNAD: McD-påse?
DAGENS DUMMASTE: Som ni vet är jag en bokmal av sällan skådat slag och slukar allt som kommer i min väg med bravur. Men nu har jag stött på en bok som jag ej riktigt begriper, och det är Skönhetsbibeln. En himla stilig och härlig bok på alla sätt och vis, utom just detta. Jag har kommit till kapitlet som avhandlar rouge och fann denna mening: "Det [rouget ffs, försök hänga med lite va] duttar du först ut på kindbenskudden - den högsta punkten i ansiktet när du ler stort - och sedan tonar du ut det med fingrarna". Krämrouge då då, göö allt måste man förklara för er. Men jallefall, jag vet inte om det är fel på mitt ansikte eller vad, för hur glad jag än var lyckades jag inte få kinderna ploppa upp över pannan. Min moder lyckades i och för sig en gång, men då hade hon huvudet uppochner i badkaret för att sanera barret, ska man behöva göra så? Problemet var bara att kinderna då täckte ögonen och det hela blev en traumatisk nära döden-upplevelse. Ja asså jag vet inte hur man ska göra.
DAGENS SJUKA: Nej jag är frisk, jag ser bara lite gråbeige och konstig ut ändå.
DAGENS DROG: Nej den har jag inte sett till än.
DAGENS KRAM:Fnos kanske?
DAGENS PUSS: Ja kanske Fnos om han kommer med pöse.
DAGENS KÖP: Världens minsta glass för töp 28 kr.
DAGENS GODIS: En märklig rosa dödskalle.
DAGENS HUMÖR: Som en kexchoklad.
DAGENS ORD: "Bögeträsveller". Helt perv, mannen.

Inga kommentarer: