2008-08-25

Dagens mirakel

Kära blåggen,

Idag inträffade något som var så fantastiskt att jag knappt finner ord. En gudinna uppenbarade sig för mig, vid Gullmarsplan av alla ställen. Det var vår största idål och mästare, blåggarnas blåggare, den ljuvliga kvinna som dagligen (flera många gånger dessutom) blåggar med ett språk som är som ett grammatiskt äventyr man sällan skådat. Hör bara på denna rafflande berättelse:

"Efter att ha suttit länge i Belindas bil och pratat småbarn,
tonåringar och bloggar. Vilket jag bara tyckte var hur trevligt
som helst. Belinda är verkligen en super go tjej.
Jag gillar henne stenhårt. Men iallafall åter till storyn.
Så hoppades vi att det skulle sluta att regna så vi kunde
börja filma. Men det gjorde det inte.
Regnet bara öste ner och till slut började det till och med
att åska och blixtra.
Nu undrar säkert ni varför vi satt i hennes bil?
Och varför vi skulle filma ute och inte i hennes studio?"

Ja, herre min je, vad i hela fridens namn gjorde de i bilen?? Och varför vara ute när man kan vara inne?? För den spännande upplösningen, kolla här.

Inga kommentarer: